کد خبر 32495
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۶

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي درباره‌ي وام مسکن هنرمندان گفت: وامي که قرار بود به هنرمندان اعطا شود، در بانک مرکزي دچار مشکل حقوقي شد که خوشبختانه مورد اصلاح قرار گرفت.

به گزارش مشرق، سيد محمدحسيني درباره‌ي زمان اختصاص وام مسکن به هنرمندان به ايسنا، گفت: ما در اين مورد اعلام آمادگي کرديم و اميدواريم اقدامات بانک عامل نيز قطعي شود.

او تاکيد کرد: دولت در حال پشتيباني از وام مسکن هنرمندان است و اميدواريم نمايندگان مجلس نيز همين پشتيباني را انجام دهند، الان هم در حال تصويب بودجه هستيم.

وزير ارشاد همچنين مطرح کرد:در حال حاضر از همه شهرستان‌ها ديدن مي‌کنيم و سعي مي‌کنيم کمبود‌هايي که در زمينه‌ي فرهنگي وجود دارد مانند فرهنگسرا‌ها، تالار‌ها و ... برطرف کنيم تا سال آينده، سال پرباري براي فرهنگ و هنر کشور باشد.

وي که در حاشيه‌ي مراسم بازديد از جشنواره‌ي بين‌المللي هنرهاي تجسمي فجر در موسسه‌ي فرهنگي هنري صبا با خبرنگاران گفت‌وگو مي‌کرد، در سخناني گفت: به ياري خداوند پنج جشنواره فجر در همين ايام يکي پس از ديگري به خوبي در حال اتمام هستند و طولاني‌ترين آنها هنرهاي تجسمي بود.

وي افزود: جشنواره‌ي هنرهاي تجسمي به دليل ديرتر برگزار شده، سومين دوره‌ي خود را مي‌گذراند، اما چون يک هنر اصيل است و سابقه‌هاي درخشاني توسط ايرانيان در اين زمينه وجود دارد، اين توانايي را داريم که به همت هنرمندان کشورمان از همه‌ي دنيا پيشي بگيريم.

وزير ارشاد در مورد جشنواره‌ي تجسمي امسال توضيح داد: آثار ارسالي به جشنواره امسال 100 درصد افزايش يافته‌اند که نشانگر اين است که زمينه‌ي گسترده‌اي براي پيشرفت وجود دارد و بايد اطلاع‌رساني را بيشتر کنيم و از هر جهت کمي و کيفي هنر تجسمي را ارتقاء دهيم.

حسيني يادآور شد: با وجود اساتيد بزرگواري که اين‌گونه نيروهاي جوان و مستعد کشور را پرورش داده‌اند، نه تنها مي‌توانيم نياز داخل کشور را پاسخ دهيم، بلکه مي‌توانيم آن را در فراتر از مرزها گسترش دهيم.

وزير ارشاد با اشاره به حضور شش کشور خارجي در جشنواره‌ي تجسمي امسال عنوان کرد: اين‌که به‌طور نمادين شش کشور ديگر در اين جشنواره حضور داشتند، کار زيبا و ارزشمندي بود، اما بايد بدانيم اين آغاز راه است.

حسيني ادامه داد: علاقه‌مندان بسياري به هنر ايراني در خارج از مرزهاي ما وجود دارند و اين امر در زمينه‌ي فيلم و موسيقي ديده شده است. اين در حالي است که هنر تجسمي ما يک زبان بين‌المللي دارد و بهتر از هنرهاي ديگر مي‌تواند ارتباط برقرار کند.

وزير ارشاد در پايان سخنانش گفت: اميدوارم جشنواره‌ي تجسمي زمينه‌ي رشد و شکوفايي را براي هنرمندان به همراه آورد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس